Lezaie

2013-07-24
00:34:00

Ett inlägg till.
Hej igen!
 
Förresten så hatar jag att städa. Jag funderar på att ha loppis på mitt rum så att jag får bort lite prylar som jag inte behöver.. fnys. 
 
Jag är extrem materialist, samtidigt som jag önskar att det enda jag ägde fick plats i en enda väska. Det kanske det gör också, om det är en riktigt stor väska haha! 
Nej men vilken frihet liksom! Att bara kunna gå och bo precis vart man vill, utan prylar som håller en kvar, dom har ju "egentligen" inte någon betydelse! Ibland har jag önskat att allt ska brinna upp, så slapp man allt. 
Men jag ångrar mig alltid, tänker på alla minnen som skulle försvinna. Jag har ju gamla dagböcker etc kvar från när jag var liten. Teckningar, saker från mami m.m. 
Ja, en vacker dag kanske jag klipper alla band, eller ställer allt jag vill spara i ett billigt förråd :) 
 
På tal om materiella ting, jag är så sjukt sugen på att skaffa djur av något slag! Är helt absad typ! Alice är nästan aldrig hemma så det är helt tomt på djur nu. Ingen katt, inga fiskar, inga gerbiler. Nada! Jag har bara lite plantor som jag kan prata med hehe. Nackdelen med att bo hemma är att man inte kan skaffa djur hursomhelst. Får försöka överleva tills jag flyttar helt enkelt. Ska iaf vara kattvakt fr.o.m idag, åka och bo hos Julia så hennes kisse slipper vara ensam :) 
Sen ska jag vara hundvakt senare i veckan också, massa mys! Så helt djurfritt är inte livet! :D Får helt enkelt låna andras tills jag skaffar egna haha.. Det är så mycket ansvar med djur, jag vet att jag skulle klara det rent fysiskt. Men med tanke på min impulsivitet skulle jag nog bli lite halvtokig av att alltid behöva ha djuransvar, att man behöver mata, klappa, underhålla osv. Jag vill gärna åka iväg flera veckor i taget ibland, har man hund går det ju att lösa genom att ta med den, till katt eller andra djur kan man skaffa vakt. Men det är fortfarande problematiken att man faktiskt MÅSTE göra det. Har man inga djur behöver man inte tänka på det, och det har blivit lite av en vana nu då jag inte har några djur att ta hand om. 
 
Men men, förr eller senare! Nu tror jag att jag är klar för idag, godnattus! Puss :) 
 
Ps. Slänger in lite gamla pics också, enjoy! DS.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: