Lezaie

2013-07-23
18:54:00

Slide
Hej hopp! Tänkte att nu när jag fått igång datorn igen så kanske jag ska passa på att blogga lite? :D Övar för tillfället på att skriva utan att titta på tangentbordet, det går förvånansvärt bra! Lite övning så är nog vanan att titta ner borta, och då kommer jag kunna skriva ÄNNU snabbare, woop! Anyhoe, det har hänt en jävla massa sen sist hehe, så att eh, jag kör listan igen. 1. Fick jobb på hunddagis 2. Blev sjukskriven 3. FIck sparken 4. Varit i Turkiet 5. Varit i Delsbo 6. Myst på Öland Roots 7. Hängt med Lollo 8. Ska börja plugga i höst. Yep yep! Massor av saker, värda att nämna åtminstone, planen är att bloggen ska få en helrenovering asap, den ser ju förjävlig ut. Måste bara fixa photoshop, ska eventuellt åka och fota lite snart, ska bara få tummen ur arslet först ;) Anywhore, vet inte riktigt vad jag ska ta upp just nu, vill bara skriva typ. Jag ska iaf flytta till Kalmar i höst och plugga behörighet på folkhögskola. Kul som fan! Måste försöka få tag i en lägenhet där bara, är med på hemsidor och kollar varje dag hehe, vill flytta nuuuuu! Just nu sitter jag o slappar, har städat lite på rummet och läst ut "Eld" idag. Spelat lite Reus har jag gjort också, Sebbe köpte det till mig. Gullegubben <3 Blir så tacksam när människor bjuder på saker när man är så fattig som jag haha, dom senaste dagarna har jag blivit bjuden på både mat och vin (Tack Natalie!). Då känns det plötsligt lite skönare att leva. Lyssnar på hardcore och sitter o hoppar i stolen, vill ut o springa men det känns inte som att jag är helt frisk riktigt än. Juste, har planterat om ett flertal (två) blommor idag också, min avocadoplanta och massor av andra växter stendog när jag var på Öland. Så var dom pengarna i sjön! Nu har jag iaf bestämt mig för att ge upp det här med plantering och trädgård, det går bara åt helvete eftersom ingen vattnar när jag är borta, och då mår jag bara dåligt när jag kommer hem. Kommer ju självklart fortsätta vattna dom som lever dock :) Känns så tråkigt att man är den enda som bryr sig, men så är det väl med alla intressen såvida man inte har någon att dela det med. Oh well.. Jag känner mig så kreativ, jag vill skriva låtar, måla, skriva... allt! Skriva ska jag börja med så fort som möjligt, har lånat en bok på biblan med massor av tips och övningar, kanske lägger upp lite alster här också, vem vet ;) Jag känner att det är bäst att börja med skrivandet, det är ändå något som jag vet att jag kan. Målningen behöver jag definitivt öva på om jag någonsin ska bli duktig haha. Har dessutom en helt störd självförtroendesvacka, känner mig bara fel. Ful, fet, allt.. svinjobbigt! Känns som att ingen vill ha mig, som att jag aldrig kommer hitta någon att dela livet med. Jag vet inte om jag någonsin kommer att bli kär igen, det känns så jävla sorgligt. Visst kan jag säga till mig själv att sluta, men logiken och känslan är två helt olika saker. Det värsta är att jag vet att om jag själv inte tycker om mig, så kan ju ingen annan göra det heller. Ena dagen vill jag bara raka av mig allt hår, ungefär för att göra mig ännu fulare så att jag garanterat inte har någon chans att träffa något. Det kallas även självdestruktivt beteende haha. Jag försöker åtminstone jobba på det, och jag är ju medveten om det. Nu ska jag ta en skrivpaus och spela lite, laterz! Pusspuss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: