Lezaie

2013-09-04
20:54:00

DCC
Hej allihoppa!
 
Kikade igenom lite spellistor på youtube, riktigt gamla spellistor med andra ord. En del klipp har tagits bort förstås, men vissa finns kvar. 
Jag lyssnade en hel del på deppig musik för några år sen, visserligen gör jag det fortfarande. Fast numera i betydligt mindre skala.
Två av "depplåtarna" var Deatch Cab for Cutie - A lack of colour och Johnossi - Summerbreeze. Båda är helt underbara låtar i min smak! Jag har ofta känt igen mig i båda, det är alltid olika beroende på tillfälle/händelse. Men jag gillar såna låtar, som man känner igen sig i. Det är inte det viktigaste i en låt, absolut inte. 
Just när det kommer till depplåtar tycker jag att det är helt fantastiskt när man kan känna igen sig, det är liksom meningen. Där har rytm och snygga gitarr/trummsolon ingen betydelse. Det är rent och snyggt, en text som betyder något. Fina grejer, depplåtar alltså. 
 
Här är en av mina listor (Spotify), jag kallar den sova, fast den skulle lika gärna kunna heta depp. Mysigt, lugnt, fint :) 
Sova
 
Puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: